1ª Edició del Concurs de Vins Catalans
Primavera del 2011
L'INCAVI , la revista Cupatges i Desembolic presenten la 1ª Edició del Concurs de Vins Catalans prevista per la primavera del 2011
Ahir va tenir lloc, a l’estand de l’INCAVI (Institut Català de la Vinya i el Vi) del Saló Alimentària 2010, la presentació oficial de la 1ª Edició del Concurs de Vins Catalans. A l’acte van estar presents Oriol Guevara, director de l’INCAVI; Sergi Cortés, director de la revista Cupatges; i Frédéric Galtier, director de Desembolic i representant a Espanya del Concours Mondial de Bruxelles.
Aquesta iniciativa neix de tres voluntats que han decidit posar en comú les seves experiències per donar llum a un pla estratègic que definirà els termes del futur Concurs de Vins Catalans. Segons l’Oriol Guevara, aquest projecte existeix des de fa molt de temps i forma part del conjunt d’activitats de l’INCAVI amb l’objectiu de promocionar els vins catalans. "Hem volgut aprofitar la celebració d’Alimentària, a Barcelona, capital dels nostres vins, precisament per donar a conèixer aquest projecte. Es tracta d’un projecte que veiem sòlid i a llarg termini”, va explicar el director de l’INCAVI. A més, considera que el sector dels vins a Catalunya necessita eines per la seva pròpia promoció.
Per la seva banda, Sergi Cortés va remarcar que “de concursos n’hi ha molts, ja siguin regionals, internacionals, especialitzats en un varietat o en una zona. Nosaltres volem parlar dels vins de Catalunya, de tots els vins: vins del Mediterrani, vins de climes calorosos i de varietats generoses, en definitiva, vins de la nostra terra que es caracteritzen per la seva gran diversitat”. Cortés opina que tots els països tenen un concurs, “però aquest no es tractarà tampoc d’un concurs només per a donar medalles o atorgar premis: és una oportunitat única de generar un moviment col·lectiu i de dinamitzar el sector. Ha de ser el concurs de tots: de l’administració, de la producció, de la distribució, dels mitjans i, sobretot, dels consumidors”. Per això, l’organització està obrint taules de debat amb tots els agents del sector, tant a Catalunya com a nivell europeu, “per donar a conèixer la millor cara col·lectiva del sector a Catalunya i al món”.
"Un concurs pot ser una eina inútil. Una medalla pot no servir de res. És el nostre punt de partida. De concursos n’hi ha molts i molts són màquines de donar premis, però penso que la feina comença amb la medalla i no s’acaba amb ella”, va dir Frédéric Galtier. I va afegir que “un concurs ha de ser una eina de màrqueting amb valors afegits i ha de proporcionar un alt nivell de promoció i un gran potencial de comunicació a tots els mercats”.
L’ambició del pla estratègic del futur Concurs de Vins Catalans és la de respondre a les inevitables crítiques que acompanyen aquest tipus de projecte, és a dir, l’excés de concursos, la seva credibilitat i transparència, així com el risc d’estandardització dels vins a través d’aquestes competicions. Segons Galtier, són tres les idees principals en les quals s’ha de basar un concurs com aquest que es va presentar ahir: l’organització haurà de ser reconeguda com professional, imparcial i que compleixi amb les normatives europees o internacionals; la qualitat del jutjat haurà de ser un tret diferencial per fer que el concurs sigui atractiu i els seus premis valorats; i, per últim, la qualitat del pla de promoció i de comunicació a nivell local i idealment a nivell internacional és la clau de l’èxit: una medalla sola no té valor si no es promociona.
"La qualitat de la marca global d’aquest concurs és fonamental”, va afirmar Galtier, i va afegir que “es tracta d’una cursa de fons i no pretenem aconseguir-ho tot en la primera edició”. Els tres organitzadors coincideixen en “l’ambició del projecte i en la il·lusió per a que comenci ja i, està clar, necessitem la bona voluntat de tothom per que el concurs sigui una eina útil i efectiva de tots”. La 1ª Edició del Concurs de Vins Catalans està prevista per la primavera del 2011.
Font: Butlletí del DAR
No hay comentarios:
Publicar un comentario